Informuojame, kad šioje interneto svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies), siekiant kokybiško, saugaus ir patogaus naršymo joje. Naudodamiesi šia svetaine, jūs sutinkate naudoti mūsų slapukus. Prašome perskaityti mūsų „Privatumo politiką", kur pateikiama platesnė informacija apie slapukus, kaip juos ištrinti ar užblokuoti.
  • Atspari ir tvari organizacija šiandien. Ar sudėtinga pasiruošti?
Leidiniai:

Atspari ir tvari organizacija šiandien. Ar sudėtinga pasiruošti?

2020-09-22

Organizacijos atsparumą galime prilyginti žmogaus imunitetui. Tai lyg tai, kaip organizacija sugeba atsitiesti patyrus stiprią liga, traumą ar tiesiog organizmo nusilpimą. Pirmiausia, COVID – 19 yra humanitarinė krizė, tačiau ji sukėlė ir vis dar sukelia didelių sunkumų verslui. Pandemijos pradžioje taikytus krizių valdymo metodus reikia paversti tvariu mechanizmu, kad galėtume nuolat valdyti didėjantį netikėtų iššūkių sąrašą, kurių, panašu dar tikrai bus.   

Pasaulyje yra padaryta begalė mokslinių tyrimų apie žmogaus imuninę sistemą ar jo atsparumą ligoms ir kaip sutrikusią sveikatą reikėtų gydyti. Kas atsitiktų jei taip pat bandytume padaryti ir su organizacijomis? Kas, jeigu rastume būdų ir veiksmų apsaugoti įmonių „imunitetą“, bandytume apsaugoti jų atspraumą taip, kaip saugome savo sveikatą? Tada mes turėtume konkretų, aiškų planą, ką daryti, kai įmonės veikla sutrinka. Turėtume organizacinio atsparumo, plėtojimo ir vystymo planą, kuris būtų praktiškas, lengvai įgyvendinamas ir pritaikomas kiekvienai įmonei individualiai, priklausant nuo jos veiklos pobūdžio, dydžio ir aplinkos veiksnių.

BDO auditas ir apskaita, UAB profesionalai įvardijo pagrindinius šešis bruožus kuriuos galėtume pritaikyti organizacijoms:

  1. Kontrolės jausmas. Tvarus verslas yra tik tuomet, kai visi darbuotojai gauna vienodo turinio informaciją, tuo pačiu metu. Nuo jų neturėtų būti slepiama tam tikra su įmonės veikla susijusi informacija. Tik tuomet darbuotojai jaučia pasitikėjimą, o iškilus realiai krizei bus išvengta panikos ir darbutojų nusivilimų vadovais.
  2. Orientacija į tikslą. Gebėjimas išsikelti realius tikslus yra pats svarbiausias dalykas. Kai darbuotojai žino ko tiksliai iš jų norima, koks yra pagrindinis įmonės tikslas – jie jaučiasi labiau užtikrinti ir motyvuoti. Tikslai turi būti konkretūs, išmatuojami, realiai įgyvendinami ir pristatomi darbuotojui su visomis reikiamomis priemonėmis jų siekti. Taip pat turi būti aiškus užduočių pasidalijimas.
  3. Stipri išorinė ir vidinė komunikacija. Norint išlikti tvaria įmone, būtina aiškiai perteikti ir matomą organizacijos „kodėl“ (angl. „why“) praktiką. Tai yra svarbu, kad tvirti ryšiai su darbuotojais, klientais, tiekėjais, reguliavimo institucijomis ir bendruomene sukurtų stiprų pasitikėjimo vieni kitais statusą.
  4. Problemų sprendimas. Aktyvus scenarijų planavimas turėtų būti nuolatinis veiksmas kiekvienoje organizacijoje, siekiant stiprinti atsparumą. Tam reikia pasitelkti naujoves bei inovatyvią darbo vietos kultūrą, kur nebijoma nesėkmių, nes kūrybiškumas negali klestėti esant spaudimui. BDO apskaitos ir personalo profesionalai taip pat pabrežia, jog šiuo metu laiką reikėtų išnaudoti įvairiems mokymams, kad darbuotojai jaustųsi užtikrinti ir pasiruošę betkokiems įšūkiams.
  5. Pagalbos prašymas. Bendraudami tiek su klientais, tiek su tiekėjais visada turėtumėte būti sąžiningi ir atviri. Susidūrus su išūkiais nebijokime jų įvardinti aiškiai, o prireikus paprašyti pagalbos arba padėti kitiems. Taip užtikrinsime dar didesnį pasitikėjimą ir partnerystę.
  6. Pasitikėjimas. Svarbiausias atsparumo stiprinimo bruožas – tikėjimas savo jėgomis ir sugebėjimais.